A PÁLYÁZAT ELSŐ FÉLÉVÉNEK EREDMÉNYEI

Az "Együttműködés a kőbányai tehetségekért" c. pályázatunkat a Zsivaj Óvoda, Harmat Általános Iskola, Szent László Általános Iskola, Szent László Gimnázium és a Kőbányai Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szolgáltató Központ, Tehetségpont együttműködésével, konzorciumi formában valósítjuk meg.
2010. augusztus 1-vel kezdtünk hozzá a projektben vállalt feladatok kivitelezéséhez. Első lépésként az intézményvezetők, a szakértők, a szakértői munkacsoport és a projektmenedzsment meghatározta a résztvevők kompetenciáit, a közös munka kereteit, a kapcsolatrendszert, valamint a cselekvési ütemterv elkészítésével jól átláthatóvá vált a tevékenységek sorozata.
A Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szolgáltató Központ munkacsoportjai által kidolgozásra került a tehetségazonosítás pedagógiai és pszichológiai eszközrendszere, protokollja.

A projektnyitó konferencián (2010.08.31.) Bajor Péter és Kovácsné dr. Nagy Emese előadása részletes információt nyújtott a hallgatóságnak a tehetséggondozás aktuális elméleti és gyakorlati kérdéseiről.

Ezt követően, az első igazán nagy feladat a tehetségazonosítás, tehetségszűrés lebonyolítása volt, amelyet 37csoportban/osztályban, 793 gyermek/tanuló részvételével végeztek a pedagógusok és óvoda/iskolapszichológusok. A 166 fő tehetségesnek mutatkozó gyermekről tehetségprofil készült, mely tartalmazza egyebek mellett erős és gyenge területük is. A szülők tájékoztatása és a tehetségpalánták érdeklődésüknek megfelelő oreintálását követően, októberben megkezdte működét a 17 db tehetséggondozó műhely.

A Harmat Általános Iskolában a MindLab programot indították el három korcsoportban, valamint web-es felületen angol nyelvű tehetséggondozást vállaltak fel.

A Szent László Általános Iskolában képzőművész, nyelvi és természettudományos műhelyekben (matematika, fizika, kémia, biológia, földrajz) gazdagítják a tehetséges tanulókat.

A Szent László Gimnáziumban foto és képzőművész területeken segítik a 7.-8. osztályos tanulókat.

A Zsivaj Óvodában ének, természettudomány és kézműves tevékenységekben, játékokban vesznek részt az ügyes gyermekek.

A Nevelési Tanácsadó iskolapszichológusai két személyiségfejlesztő csoportot indított a szociális kompetenciák fejlesztése érdekében.

Az eddigi tapasztalatok nagyon pozitívak, a gyermekek aktívan, lelkesen vesznek részt a sokszínű tevékenységekben. Arra is van példa, hogy akinek kisebb a kitartása, alacsonyabb a motivációja, akit a szülei nem támogatnak kellőképpen, kimarad a programból. A tehetséggondozó műhelyeket vezető pedagógusok örömmel, kreatívan készülnek a foglalkozásokra, hiszen a szakterületükhöz kapcsolódó, érdekes tartalmakat dolgoznak fel, amelyek egy-egy tanórába, a tantervbe nem férnek bele.

Budapest, 2011. január 10.

Glückné Márton Gyöngyi
projektmenedzser