Budapest Főváros X. kerület
Kőbányai Önkormányzat
Harmat Általános Iskola

TAMOP-3.4.4/B-08/2/KMR-2009-0005
„Együttműködés a kőbányai tehetségekért”
“A siker nem fogja lejjebb adni,
ezért nekünk kell felemelkedni hozzá.”
A nyelvi műhely
2010/2011. éves munkaterve

Genius Angol nyelvi műhely 2010/2011

Az angol nyelvi tehetséggondozás,a kor kihívásainak eleget téve , mint korábban beszámoltam róla speciális, hiszen egy internetes felületen zajlik, melyet a gyerekek a weboldal ismeretében, rendszeresen idejük függvényében látogathatnak. Az általam létrehozott és működtetett weblap címe:

www.genius2010.ewk.hu

A feltöltött feladatokat a tanulók önállóan oldják meg,és az elkészült megoldásokat a megadott, ebből a célból létrehozott gmail-es fiók email címére küldik el. Az egyes hónapokban feltöltött feladatokat kezdetben szigorú sorrendben oldották meg, de ha elakadtak valamelyik feladatnál, esetleg nehézséget okozott nekik, megtorpantak. Ennek kiküszöbölésére lehetőséget adtam arra, hogy a feladatokat ne az általam megadott sorrendben, hanem a nekik tetsző sorrendben, először az általuk könnyebbnek érzett feladatokat oldják meg.

Ez a módszer újabb lendületet adott a munkának. Az mailben elküldött feladatokat folyamatosan ellenőrizzük, ill. kommunikálunk a gyerekekkel, ha kell, segítünk, ha kell, bíztatjuk őket vagy megkérjük, hogy javítsanak munkájukon. A feladatok értékelését közösen végezzük Pappné Fábián Ágnes kolléganőmmel. A gyerekek koordinálása is elengedhetetlen illetve a személyes kontaktusra is szükség van ennél a korosztálynál. Ezért kolléganőmmel Pappné Ágival ,a tapasztalatok elemzése után úgy döntöttünk, hogy gyakrabban találkozunk a tanulóinkkal, ahol segítjük őket az informatikai problémáikkal kapcsolatos területeken. ill. ha megakadtak egy-egy feladatnál, nemcsak netes formában kaphatnak segítséget.

Az angol nyelvi képességek fejlesztése mellett, komoly teret kap az infokommunikációs eszközök használatának, kezelésének tanítása, fejlesztése. Vagyis ez a műhely egyszerre két feladatot lát el, és két képességet is fejleszt a gyerekeknél. A feladatok 7. 8. évfolyamosok tudás szintjét figyelembe véve készültek, de a kiválasztott tanulók miatt a program feladatait részben módosítottam. Mivel különböző nyelvi szinten vannak,a módosítás alapján , a feladatok egy meghatározott százalékát kell teljesíteni minden évfolyamnak.

A tervezett 12-12 tanulóból iskolánként a Harmat Iskolából 11 fő a Szt. László Iskolából 12 fő vesz részt a programban./Első regisztráció 13-15 fő./

A regisztrálás nem feltétlenül jelenti azt, hogy minden tanuló részt vesz a munkában. A regisztrált gyerekek száma a végleges csoport létszámtól kissé eltérő, mivel nem mindenki tudta vállalni a kitartó munkát vagy az elégtelen technikai feltételek korlátozták. Célunk az volt, hogy a regisztrált tanulók legalább 80%-át megtartsuk és ez teljesült is.

Összegezve, úgy gondolom, hogy a tehetségfejlesztésnek ilyen formája eltér a megszokottól, nagyon munkaigényes, a gyerekektől sokoldalú ismeretet igényel nemcsak nyelvi, hanem informatikai szempontból is. Mindenképpen használniuk kell a logikai intelligenciájukat és a kreativitásukat is. A feladatok megoldásait tekintve úgy látom, hogy a gyerekek szókincse kulturális ismeretei sokat bővültek, sok információt szereztek, melyet tudnak hasznosítani az órákon illetve más műveltségi területen is. Ezen felül az Internetes felületen való információkeresés, ill. felületkezelés is fejlődött.

A továbbiakban arra törekszem, hogy a feladatokkal fent tartsam az érdeklődést és minél több jó megoldást kapjak. Feltétlenül számítok a koordinálásban, javításban kolléganőm Papp Ágnes segítségére

Egy észrevételem van: Igaz, hogy a gyerekek kiválasztás alapján dolgozhatnak és lehetnek tagjai egy- egy műhelynek, és erre büszkék is, de a motiváltság, csak erre építve nem elég erős ahhoz, hogy folyamatos egyenletes munkát végezzenek. Ezért én egy versenyt hirdettem köztük, amely a legtöbb feladatot, vagyis a legszorgalmasabb, ill. a legtöbb jó feladatot beküldő diákot jutalmazná. Ezen kívül 3 fokozatot adnék arany- ezüst- bronz az elvégzett munka függvényében, minden tanulónak.

A csatolt tervezet témái fixek, a feladatok kidolgozása folyamatosan történik, a kereteken belül rugalmasan.

Szabóné Valkony Mária
Műhely vezető

2010/2011 Téma Nevezetes napok, ünnepek
1.Október 1. Nagy Britannia megismerése
UK: Scotland, Loch Ness,
England,Stonhenge,
Northern Ireland,
Wales,
földrajz, szimbólumok
Halloween
31thOctober
2. November 2. NagyBritannia & fővárosa-LONDON

London-Sightseeing tour
Royal family ,
Guy Fawkes Day
5th November
3.December 3. Ünnepek-Szokások-Nemzeti Ételek
Christmas customs
Food
Cooking-receipts
Christmas –Boxing Day
25th 26th December
4. Január 4. Extrém sportok- híres sportolók
Fogadalmak
Sports
Csillagjegyek
NewYear’s Day
1st January
5. Február 5. Zene-híres zenészek Kőbányán
Music-pop stars
Beatles
Musical instruments
Carneval
Valentine’s Day
14th February
6. Március 6.A hely ahol élek –Magyarország, Budapest, Kőbánya
Holiday-trips
Transport
World records
St. Patrick's Day
17th March
7. Április 7.Iskola és szabadidő- Egy napom az iskolában- Iskolám bemutatása
Hobbies
School subjects
After school activities-clubs
Easter
24th 25th April
Day of Earth
20th April

8. Május 8.Média
Films-Stars-Moovie
comics-képregények
papers-újságok-magazinok
May Day
2nd of May


Részletes munkaterv 

Téma- Hónap Gyerek tevékenysége Eszközök
OKTÓBER

1.Nagy- Britannia megismerése

Halloween
31thOctober
hét Bemutatkozás
Honlap megismerése
Passport elkészítése
Le mill honlapon regisztrálás-tagok

www.genius2010.ewk.hu honlapon regisztrálás



  hét-
feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon
Feladatlapok megoldása a kikeresett adatok alapján
Internet- számítógép
feladatlapok:
http://maps.nationalgeographic.com/map-machine

I: Around the UK

II. Symbols


  hét- Quizzes-

a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása

Internet- számítógép
http://maps.nationalgeographic.com/map-machine

III. Flags and crowns
  4. hét
versírás vagy történetírás

Halloween vers alkotása

Számítógép,projektor, pendrive
közzététele


IV. Halloween poem
NOVEMBER
2. Nagy-Britannia fővárosa-LONDON


1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon


London feladatlap


  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
London video
http://www.youtube.com/watch?v=nuRTQ1lOrgM&feature=player
Guy Fawkes Day
5th November
3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
Do you believe in ghosts?
http://www.elllo.org/PagesMixer/55-MX-Ghosts.htm
youtube:
When Freddie Met Nessie...-cartoon
http://www.youtube.com/watch?v=aIYmEnxSBUM
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive
DECEMBER

3. Ünnepek-Szokások-

Christmas
25th 26th December

1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon
Internet- számítógép

Where would you rather live?listening lab
http://www.elllo.org/PagesMixer/05-MX-City.htm
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive

JANUÁR

4. Extrém sportok-

NewYear’s Day
1st January

1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon

Internet- számítógép
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive

FEBRUÁR

5. Zene-
híres zenészek

Valentine’s Day
14th February

1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon

Internet- számítógép
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive
MÁRCIUS

6.A hely ahol élek –Magyarország, Budapest, Kőbánya

St. Patrick's Day
17th March

1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon

Internet- számítógép
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive


ÁPRILIS

7.Iskola és szabadidő- Egy napom az iskolában- Iskolám bemutatása
Easter
24th 25th April
Day of Earth



1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon


Internet- számítógép
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive
MÁJUS

8.Média-

TV,films,newspapers

May Day
2nd of May


1. hét- feladatlapok megoldása
Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés
Információkeresés a megadott weboldalakon


Internet- számítógép
  2. hét- Storytime –
rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel
Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel
 
  3. hét- Quizzes- alkotás
a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása
pl. versírás vagy történetírás
 
  4. hét PPT készítése
közzététele-előadása
–elemzés,értékelés
Számítógép,projektor, pendrive