Budapest Főváros X. kerület
Kőbányai Önkormányzat Harmat Általános Iskola |
|
|
TAMOP-3.4.4/B-08/2/KMR-2009-0005 „Együttműködés a kőbányai tehetségekért” |
||
“A siker nem fogja lejjebb adni,
ezért nekünk kell felemelkedni hozzá.” |
||
A nyelvi műhely 2010/2011. éves munkaterve |
Genius Angol nyelvi műhely 2010/2011
Az angol nyelvi tehetséggondozás,a kor kihívásainak eleget téve , mint korábban beszámoltam róla speciális, hiszen egy internetes felületen zajlik, melyet a gyerekek a weboldal ismeretében, rendszeresen idejük függvényében látogathatnak. Az általam létrehozott és működtetett weblap címe:
A feltöltött feladatokat a tanulók önállóan oldják meg,és az elkészült megoldásokat a megadott, ebből a célból létrehozott gmail-es fiók email címére küldik el. Az egyes hónapokban feltöltött feladatokat kezdetben szigorú sorrendben oldották meg, de ha elakadtak valamelyik feladatnál, esetleg nehézséget okozott nekik, megtorpantak. Ennek kiküszöbölésére lehetőséget adtam arra, hogy a feladatokat ne az általam megadott sorrendben, hanem a nekik tetsző sorrendben, először az általuk könnyebbnek érzett feladatokat oldják meg.
Ez a módszer újabb lendületet adott a munkának. Az mailben elküldött feladatokat folyamatosan ellenőrizzük, ill. kommunikálunk a gyerekekkel, ha kell, segítünk, ha kell, bíztatjuk őket vagy megkérjük, hogy javítsanak munkájukon. A feladatok értékelését közösen végezzük Pappné Fábián Ágnes kolléganőmmel. A gyerekek koordinálása is elengedhetetlen illetve a személyes kontaktusra is szükség van ennél a korosztálynál. Ezért kolléganőmmel Pappné Ágival ,a tapasztalatok elemzése után úgy döntöttünk, hogy gyakrabban találkozunk a tanulóinkkal, ahol segítjük őket az informatikai problémáikkal kapcsolatos területeken. ill. ha megakadtak egy-egy feladatnál, nemcsak netes formában kaphatnak segítséget.
Az angol nyelvi képességek fejlesztése mellett, komoly teret kap az infokommunikációs eszközök használatának, kezelésének tanítása, fejlesztése. Vagyis ez a műhely egyszerre két feladatot lát el, és két képességet is fejleszt a gyerekeknél. A feladatok 7. 8. évfolyamosok tudás szintjét figyelembe véve készültek, de a kiválasztott tanulók miatt a program feladatait részben módosítottam. Mivel különböző nyelvi szinten vannak,a módosítás alapján , a feladatok egy meghatározott százalékát kell teljesíteni minden évfolyamnak.
A tervezett 12-12 tanulóból iskolánként a Harmat Iskolából 11 fő a Szt. László Iskolából 12 fő vesz részt a programban./Első regisztráció 13-15 fő./
A regisztrálás nem feltétlenül jelenti azt, hogy minden tanuló részt vesz a munkában. A regisztrált gyerekek száma a végleges csoport létszámtól kissé eltérő, mivel nem mindenki tudta vállalni a kitartó munkát vagy az elégtelen technikai feltételek korlátozták. Célunk az volt, hogy a regisztrált tanulók legalább 80%-át megtartsuk és ez teljesült is.
Összegezve, úgy gondolom, hogy a tehetségfejlesztésnek ilyen formája eltér a megszokottól, nagyon munkaigényes, a gyerekektől sokoldalú ismeretet igényel nemcsak nyelvi, hanem informatikai szempontból is. Mindenképpen használniuk kell a logikai intelligenciájukat és a kreativitásukat is. A feladatok megoldásait tekintve úgy látom, hogy a gyerekek szókincse kulturális ismeretei sokat bővültek, sok információt szereztek, melyet tudnak hasznosítani az órákon illetve más műveltségi területen is. Ezen felül az Internetes felületen való információkeresés, ill. felületkezelés is fejlődött.
A továbbiakban arra törekszem, hogy a feladatokkal fent tartsam az érdeklődést és minél több jó megoldást kapjak. Feltétlenül számítok a koordinálásban, javításban kolléganőm Papp Ágnes segítségére
Egy észrevételem van: Igaz, hogy a gyerekek kiválasztás alapján dolgozhatnak és lehetnek tagjai egy- egy műhelynek, és erre büszkék is, de a motiváltság, csak erre építve nem elég erős ahhoz, hogy folyamatos egyenletes munkát végezzenek. Ezért én egy versenyt hirdettem köztük, amely a legtöbb feladatot, vagyis a legszorgalmasabb, ill. a legtöbb jó feladatot beküldő diákot jutalmazná. Ezen kívül 3 fokozatot adnék arany- ezüst- bronz az elvégzett munka függvényében, minden tanulónak.
A csatolt tervezet témái fixek, a feladatok kidolgozása folyamatosan történik, a kereteken belül rugalmasan.
Szabóné Valkony Mária
Műhely vezető
2010/2011 | Téma | Nevezetes napok, ünnepek |
1.Október | 1. Nagy Britannia megismerése UK: Scotland, Loch Ness, England,Stonhenge, Northern Ireland, Wales, földrajz, szimbólumok |
Halloween 31thOctober |
2. November | 2. NagyBritannia & fővárosa-LONDON London-Sightseeing tour Royal family , |
Guy Fawkes Day 5th November |
3.December | 3. Ünnepek-Szokások-Nemzeti Ételek Christmas customs Food Cooking-receipts |
Christmas –Boxing Day 25th 26th December |
4. Január | 4. Extrém sportok- híres sportolók Fogadalmak Sports Csillagjegyek |
NewYear’s Day 1st January |
5. Február | 5. Zene-híres zenészek Kőbányán Music-pop stars Beatles Musical instruments Carneval |
Valentine’s Day 14th February |
6. Március | 6.A hely ahol élek –Magyarország, Budapest, Kőbánya Holiday-trips Transport World records |
St. Patrick's Day 17th March |
7. Április | 7.Iskola és szabadidő- Egy napom az iskolában- Iskolám bemutatása Hobbies School subjects After school activities-clubs |
Easter 24th 25th April Day of Earth 20th April |
8. Május | 8.Média Films-Stars-Moovie comics-képregények papers-újságok-magazinok |
May Day 2nd of May |
Részletes munkaterv
Téma- Hónap | Gyerek tevékenysége | Eszközök |
OKTÓBER 1.Nagy- Britannia megismerése Halloween 31thOctober |
hét Bemutatkozás Honlap megismerése Passport elkészítése |
Le mill honlapon regisztrálás-tagok www.genius2010.ewk.hu honlapon regisztrálás |
hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon Feladatlapok megoldása a kikeresett adatok alapján |
Internet- számítógép feladatlapok: http://maps.nationalgeographic.com/map-machine I: Around the UK II. Symbols |
|
hét- Quizzes- a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása |
Internet- számítógép http://maps.nationalgeographic.com/map-machine III. Flags and crowns |
|
4. hét versírás vagy történetírás Halloween vers alkotása |
Számítógép,projektor, pendrive közzététele IV. Halloween poem |
|
NOVEMBER 2. Nagy-Britannia fővárosa-LONDON |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
London feladatlap |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
London video http://www.youtube.com/watch?v=nuRTQ1lOrgM&feature=player |
|
Guy Fawkes Day 5th November |
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása |
Do you believe in ghosts? http://www.elllo.org/PagesMixer/55-MX-Ghosts.htm youtube: When Freddie Met Nessie...-cartoon http://www.youtube.com/watch?v=aIYmEnxSBUM |
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
DECEMBER 3. Ünnepek-Szokások- Christmas 25th 26th December |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép Where would you rather live?listening lab http://www.elllo.org/PagesMixer/05-MX-City.htm |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
JANUÁR 4. Extrém sportok- NewYear’s Day 1st January |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
FEBRUÁR 5. Zene- híres zenészek Valentine’s Day 14th February |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
MÁRCIUS 6.A hely ahol élek –Magyarország, Budapest, Kőbánya St. Patrick's Day 17th March |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
ÁPRILIS 7.Iskola és szabadidő- Egy napom az iskolában- Iskolám bemutatása Easter 24th 25th April Day of Earth |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive | |
MÁJUS 8.Média- TV,films,newspapers May Day 2nd of May |
1. hét- feladatlapok megoldása Internetes honlapokon való kutatás-adatgyűjtés Információkeresés a megadott weboldalakon |
Internet- számítógép |
2. hét- Storytime – rövid történet audiovizuális megtekintése napi rendszerességgel Kérdéssorok megválaszolása napi rendszerességgel |
||
3. hét- Quizzes- alkotás a témával kapcsolatos rejtvények érdekességek, újságcikk részletek megismerése, megoldása pl. versírás vagy történetírás |
||
4. hét PPT készítése közzététele-előadása –elemzés,értékelés |
Számítógép,projektor, pendrive |