Természettudományos műhely műhelyértékelés |
Tervezésnél figyelembe vettük a csoport éves tervét, ehhez igazítottuk a műhely foglalkozásait, a gyerekek ötleteit, élményeit, az évszak adat lehetőségeket. Nagyon nehéz volt, így is szoros tempót követelt tőlünk. Az ősz és tél témakört kísérletekkel színesítettük, kirándultunk, érintettük a növény és állatvilágot, emberi testet, népek ünnepeit. Túl sok témát terveztünk, ezért a következő félévben vissza kell térni bizonyos témákra. Véleményünk szerint egy téma részletes átfogó megismerése, megbeszélése, nagyon sok lehetőséget kínál, és ahhoz, hogy mélységébe is át tudjuk adni az ismereteket több idő szükséges az óvodásoknak. Ezzel fejlesztjük a tehetséges gyermeket.
Módszerek, munkaforma: mikrocsoportos formában, legtöbbször játékból kiindulva, rengeteg megfigyelést, gyakorlati tevékenységet végeztek a gyerekek. Sokat beszélgettünk, kísérletekkel tapasztalatokat szereztek. Könyvekkel, egyéb képi megjelenítéssel, információk cseréjével, gazdagítottuk szókincsüket, kifejező készségüket. Sok eszközt ismertek, használtak a gyerekek, újdonság volt a konyhai eszközök használata.
Összegzés:
Tapasztalataink alapján a következő félév tervében még inkább figyelembe vesszük a csoport éves, havi tervét, és ehhez igazítjuk a műhely gazdagító programjait. A műhely a csoportban van, minden érdeklődő gyermek részt vehet benne. Jó lenne a szülőket is bevonni, támogassák a csoportot eszközök, ötletek adásával. A fejlesztő pedagógussal közösen a műhelyben még nagyobb lehetőség adódik a differenciálásra, a gyermekek gyenge oldalának fejlesztésére.