Vizuális műhely műhelyértékelés |
Tervünk zsúfolt volt, hetente új témát dolgoztunk fel, ezért a szoros tempó kissé leterhelte a gyerekeket és a felnőtteket is. A gyerekek mégis nagyon szerették ezt a pörgős tevékenység halmazt, érdekelődtek és lelkesedtek minden ötletért. Az ősz feldolgozása sikeres volt, de a tervtől eltért a gyakorlat, sokkal több volt az alkotás, mint amennyit a pályázat megengedett. Ennek oka a mi megállíthatatlan maximalizmusunk és az, hogy járatlanok voltunk a pályázati keretekben. A tapasztalat azt mutatja, hogy a megkezdett tevékenység átszövi a gyerekek egész napját, az óvodás addig csinálja, amíg a kedve, motiváltsága, a napirendje és a ragasztója tart. A gyerekek lelkesedése nem lankadt, felvették a tempót, minden nap új ötleteket hoztak, így plusz feladatokat is végeztek.
Technika: amit idáig is ismertek, azt alkalmaztuk, kombináltuk, kreatív ötletek felhasználásával vegyes technikákat alkalmaztak a gyerekek. Új anyaggal, a gyapjúval ismerkedtek meg. Vegyes csoportban előny, hogy sok anyag és eszköz elöl van, amit mindenki a saját tehetségéhez mérten használhat.
Módszerek, munkaforma: szabad játékból indítottuk a tevékenységet, ahol különböző témákat dolgoztunk fel, motiváló eszközökkel. Általában mikro csoportos szervezésből indultunk, de ez csoportos, ill. egyéni formába teljesedett ki, mivel a gyerekek nagyon motiváltak voltak. A gyerekek látták, hogy számítunk az ötleteikre, egyre magabiztosabbakká váltak, kreativitásuk, kitartásuk szárnyalt. Eszközhasználatban sokat ügyesedtek, főleg azok, akik nem tartoztak a tehetség műhelybe. Mindig gondot fordítottunk arra, hogy az elkészült munkákat mindenki megnézhesse, a szülők is, ezért kiállítottuk a csoport faliújságára.
Összegzés:
Tapasztalataink alapján a következő félév tervében még inkább figyelembe vesszük a csoport éves, havi tervét, és ehhez igazítjuk a műhely gazdagító programjait. A műhely a csoportban van, minden érdeklődő gyermek részt vehet benne. Jó lenne a szülőket is bevonni, támogassák a csoportot eszközök, ötletek adásával. A fejlesztő pedagógussal közösen a műhelyben még nagyobb lehetőség adódik a differenciálásra, a gyermekek gyenge oldalának fejlesztésére.