Ének-zenei műhely
műhelyértékelés

Tervezésnél a népi kultúrából merítettünk ötleteket, a hagyományos zenei képesség fejlesztő területek mellé. Dalanyagot több forrásból válogattuk, új szakkönyveket vásároltunk, színesítettük zenei hanganyagainkat is. A gyerekek nagyon szeretnek énekelni, táncolni zenére mozogni ezért nem lehet 1-2 gyermeknek műhelyt tartani. A csoport fejlettségéből indultunk ki, de a tehetséges gyermek több lehetőséget kapott önálló megnyilvánulásokra. Szerencsés a vegyes csoportunk, mert a nehezebb népi motívumokat, mozgásformákat, dallamokat, már kiscsoportban gyakorolhatja, megtanulhatja a nagyobb társaitól, ill. a tehetségesebbektől az utánzásnak nagy jelentősége van. Új élményben is volt részük az Operaházban, ahol hangszereket, opera áriát, balettáncost ismerhettek meg.

Eszközök: sok új ritmus hangszert ismerhettek és használhattak a gyerekek. Megtanulták a teret különböző formában bejárni, körjátékokat, párválasztókat, mondókákat, a néptánc alaplépéseit elsajátíthatták. A nagyoknak szemmel láthatóan finomodott a mozgáskultúrájuk, szívesen mozognak zenére, a fiú és a lány szerepeket büszkén vállalják. A lányok szoknyát és kopogós cipőt is felvehetnek.

Módszerek, munkaforma: frontális formában valósult meg a képességfejlesztés, a differenciálás, de témától függően sok lehetőség volt az egyéni szereplésekre is. Zenehallgatáskor csak igényes népzenét, komolyzenét hallhattak a gyerekek.

Összegzés:
Tapasztalataink alapján a következő félév tervében még inkább figyelembe vesszük a csoport éves, havi tervét, és ehhez igazítjuk a műhely gazdagító programjait. A műhely a csoportban van, minden érdeklődő gyermek részt vehet benne. Jó lenne a szülőket is bevonni, támogassák a csoportot eszközök, ötletek adásával. A fejlesztő pedagógussal közösen a műhelyben még nagyobb lehetőség adódik a differenciálásra, a gyermekek gyenge oldalának fejlesztésére.