Képzőművészeti műhely
műhelyértékelés

Menet közben jöttünk rá, hogy nagyon részletesen, szorosan terveztünk, hetente új témát dolgoztunk fel, ezért ez megterhelő volt nem annyira a gyermekek számára, mint a miénkre. Nagyon gyorsan felfedeztük, hogy nagy az egész csoport érdeklődése, ezért szinte minden alkalommal úgy kellett az eszközöket, kellékeket, helyet biztosítanunk, hogy az aktivitásnak megfelelő feltételeket megteremtsük.

A tervtől eltért a gyakorlat, sokkal több volt az alkotás, a tapasztalat azt mutatta, hogy a megkezdett tevékenység átszőtte a gyerekek egész napját, sőt több napon át is foglalkoztak egy- egy, nekik tetsző tevékenységgel. A természettudományos műhelyben feldolgozott téma kapcsán hosszas elfoglaltságot, folyamatot ölelt fel a bolygók, valamint az asztali földgömb elkészítése. (kasírozás, festés, felfüggesztés a naprendszer mintájára, barkácsolással- gyermek, szülő otthoni munkája alapján-, űrhajóval is bővült kollekciónk.)

Technika: amit idáig is ismertek, azt alkalmaztuk, kombináltuk, kreatív ötletek felhasználásával vegyes technikákat alkalmaztak a gyerekek. Új anyaggal, a gyapjúval ismerkedtek meg. Alkalmaztuk az elmúlt évben elsajátított kasírozási műveletet, megismerkedtek a pasztell, akvarell, anilin festék használatával, a kotyogós filc alkalmazásával. Komponáltak nagyméretű képeket vizes, száraz alapra, vegyes technika alkalmazásával.

Módszerek, munkaforma: többnyire szabad játékból indítottuk a tevékenységet, ahol különböző témákat dolgoztunk fel, motiváló eszközökkel. Ha az új technika megmutatása, vagy sok eszközt, tágas teret igénylő tevékenységre került sor, természetesen teremrendezéssel biztosítottuk a helyszínt, ilyenkor leszűkítettük a játékteret.

Szervezésünkben egyaránt megtalálható volt az egyéni, páros, mikrocsoportos, sőt több csoportban történő foglalkoztatás. Nagyon megkedvelték a több csoportban történő tevékenykedést. A tehetségesebb gyermekek vezető, irányító szerepet vállaltak. Itt differenciált feladatot is kaphattak, képességeiknek megfelelően.

Úgy ítéljük, hogy az egész csoport nagyon sokat fejlődött a formaábrázolásban, képi megjelenítésben, technikai kivitelezésben.

Továbbra sem szeretnénk mereven ragaszkodni a tervekhez, mert fejlesztőbb hatású, ha a gyermekek ötletit, őket jobban érdeklő témákat dolgozunk fel

Lehetőséget teremtettünk, hogy egymás munkáit megtekinthessék, valamint a szülők számára is hozzáférhetővé tettük a lépcsőházi kifüggesztéssel az alkotásokat.