Természettudományos műhely
műhelyértékelés

A műhelyfoglalkozások tervezésénél figyelembe vettük a csoport éves tervét, arra építettünk, de a megvalósításban nagyon sok ötletet, ismeretet, élményt hoztak a gyermekek, így azok menetét, gyakorlati lebonyolítását nagymértékben befolyásolta. Igazodtunk az évszakok sajátosságaihoz, azonban nemegyszer a gyermekek kívánságára, ötleteire támaszkodva eltértünk ettől. Így valósult meg pl: a bolygók projekt. Több gyermek érdeklődött a föld keletkezése, és egyéb bolygók iránt. Ezért ezt a projektet közös munkában a vizuális műhellyel és a fejlesztőpedagógus segítségével valósítottuk meg.

A műhelyfoglalkozásokon a természettudományban tehetségesebb, érdeklődőbb gyermekekre alapoztunk elsősorban, de a programokba érdeklődésüktől függően, nagyon sok gyermek bekapcsolódott. Rendkívül gazdag, változatos lehetőségeket biztosítottunk, a képeskönyv nézegetéstől a különböző kísérletezgetésig, ahol cselekvések útján szerezhettek tapasztalatokat. A műhelyfoglalkozásokat a szabadjátékból kiindulva, a gyermekek kíváncsiságára, érdeklődésére alapozva valósítottuk meg. A témához kapcsolódó egyszerű kísérletek, munkafolyamatok (alma- zöldség tisztítás, kompót-süteménykésztés, aszalás, madárkalács, mandala késztése, játék a színekkel, gilisztafarm, stb.) nagyon „lázba” hozta őket, többnyire nagy érdeklődéssel vettek részt ezekben, a tevékenységekben, mely megfigyeléseket, cselekvéses tapasztaltatást is nyújtott számukra. A kísérletek olyannyira izgatta őket, hogy folyamatosan, sőt előfordult, hogy több napon át kértek egy- egy általuk kinézett, izgalmasnak tartott kísérletet.

A műhelyfoglalkozások alatt nagyon sok ismeretet, tapasztalatot, élményeket szereztek a gyermekek.

Az elmúlt félévben tervezésnél, megvalósításnál igazodtunk a másik csoporthoz és a fejlesztőpedagógus elképzeléseihez is. Így túl sok téma került feldolgozásra, előfordult emiatt, hogy egy-egy témában nem tudtunk kellőképpen elmélyülni, esetleg a projekt befejezését, folytatását, nem a gyermekek igényeihez igazítottuk. A következő félévben igyekszünk ezeket elkerülni, csak a csoportunk gyermekeinek igényéhez igazítjuk elképzeléseinket, gyakorlati megvalósítását.