Budapest Főváros X. kerület
Kőbányai Önkormányzat Harmat Általános Iskola |
|
|
TAMOP-3.4.4/B-08/2/KMR-2009-0005 „Együttműködés a kőbányai tehetségekért” |
||
“A siker nem fogja lejjebb adni,
ezért nekünk kell felemelkedni hozzá.” |
||
A Mindlab 2.évf. műhely 2010/2011. éves munkaterve |
A MŰHELY EGY ÉVRE SZÓLÓ CÉLJÁNAK MEGHATÁROZÁSA
Fő célunk a MindLab oktatási módszerével azonos.
„A racionális és az érzelmi elme harmóniájának megteremtése cselekedeteink tudatosságán keresztül.”
A MindLab módszer gondolkodtató társasjátékok, mint eszközök felhasználásával összetett gondolkodási és életvezetési képességek tanítására összpontosít.
Mottónk:
„A gyerekek nem a kötelesség kényszeréből fognak tanulni, hanem a játék szeretetéből.”
/Platón/
A módszer azon a hiten alapul, hogy a leglényegesebb tanulási forma a kísérletezés, és a gyerekek lételeme a játék.
Ezért a világ minden tájáról a legérdekesebb és leginkább fejlesztő gondolati játékokat gyűjtötték össze és építették be a gondolkodásfejlesztő programba.
A módszer a tanulókat négy fő területen képzi:
A módszer három kulcsfontosságú oktatási elven alapul:
Céljaink a MindLab módszer eszközeivel:
A foglalkozások témái
I.STRATÉGIÁK-TAKTIKÁK
1-4.óra
Játékok:
Az Amőba, a Négyet egy sorba, az Itta farkas, hol a farkas és a Csúcsforgalom megismerése és gyakorlása.
A játékok céljainak és szabályainak meghatározása.
A játék eredményére való befolyásolás képességének fejlesztése.
A játékelemek közötti összhang fontosságának a felismerése.
A Stoplámpa módszer megtanulása döntéshozatalhoz.
Egyéb problémamegoldó modell megtanulása (detektív, létra, visszajátszás)
II.PROBLÉMAMEGODÁS
5-6.óra
Játékok:
Az Űrséta és a Béka játékok megtanulása, gyakorlása.
Megtanulják a problémás helyzetek kezelését-kérdések felvetésével.
Problémamegoldó stratégiák kialakítása (sémák felhasználása).
Problémamegoldó modellek alkalmazása.
III.EGYESÜLT ERŐK
7-9.óra
Játékok:
Abalone,Chifoumi,Kínai sakk megismerése, gyakorlása.
Együttes munka.
Középpont feletti ellenőrzés és peremek elkerülése.
Költöző madár módszer. Szerep és tevékenység. Kölcsönös segítség. A Lánc-modell.
IV.ERŐFORRÁSOK KEZELÉSE
10-14.óra
Játékok:
A Blokus, a Pylos, a Zenix, Quoridor és az Octi játékok megtanulása és gyakorlása.
A rendelkezésre álló erőforrásaink megőrzésének fontossága.
A hosszú távú tervezés fontossága.
Az „áldozat” kifejezés megértése.