Budapest Főváros X. kerület
Kőbányai Önkormányzat
Harmat Általános Iskola

TAMOP-3.4.4/B-08/2/KMR-2009-0005
„Együttműködés a kőbányai tehetségekért”
“A siker nem fogja lejjebb adni,
ezért nekünk kell felemelkedni hozzá.”
A Mindlab 2.évf. műhely
2010/2011. éves munkaterve

A MŰHELY EGY ÉVRE SZÓLÓ CÉLJÁNAK MEGHATÁROZÁSA

 Fő célunk a MindLab oktatási módszerével azonos.

„A racionális és az érzelmi elme harmóniájának megteremtése cselekedeteink tudatosságán keresztül.”

A MindLab módszer gondolkodtató társasjátékok, mint eszközök felhasználásával összetett gondolkodási és életvezetési képességek tanítására összpontosít.

Mottónk:

„A gyerekek nem a kötelesség kényszeréből fognak tanulni, hanem a játék szeretetéből.”
/Platón/

A módszer azon a hiten alapul, hogy a leglényegesebb tanulási forma a kísérletezés, és a gyerekek lételeme a játék.
Ezért a világ minden tájáról a legérdekesebb és leginkább fejlesztő gondolati játékokat gyűjtötték össze és építették be a gondolkodásfejlesztő programba.

A módszer a tanulókat négy fő területen képzi:

A módszer három kulcsfontosságú oktatási elven alapul:

Céljaink a MindLab módszer eszközeivel:

  1. A gondolkodási és tanulási folyamat tudatosságának előmozdítása
  2. A gondolkodási tanulási készségek fejlesztése
  3. A különféle területek közötti átültetés képességének a kialakítása
  4. A társadalmi tapasztalat felnagyítása
  5. Az érzelmi intelligencia művelése
  6. Értékek juttatása és megszerzése

A foglalkozások témái

I.STRATÉGIÁK-TAKTIKÁK

1-4.óra

Játékok:
Az Amőba, a Négyet egy sorba, az Itta farkas, hol a farkas és a Csúcsforgalom megismerése és gyakorlása.
A játékok céljainak és szabályainak meghatározása.
A játék eredményére való befolyásolás képességének fejlesztése.
A játékelemek közötti összhang fontosságának a felismerése.
A Stoplámpa módszer megtanulása döntéshozatalhoz.
Egyéb problémamegoldó modell megtanulása (detektív, létra, visszajátszás)


II.PROBLÉMAMEGODÁS

5-6.óra

Játékok:
Az Űrséta és a Béka játékok megtanulása, gyakorlása.
Megtanulják a problémás helyzetek kezelését-kérdések felvetésével.
Problémamegoldó stratégiák kialakítása (sémák felhasználása).
Problémamegoldó modellek alkalmazása.


III.EGYESÜLT ERŐK

7-9.óra

Játékok:
Abalone,Chifoumi,Kínai sakk megismerése, gyakorlása.
Együttes munka.
Középpont feletti ellenőrzés és peremek elkerülése.
Költöző madár módszer. Szerep és tevékenység. Kölcsönös segítség. A Lánc-modell.


IV.ERŐFORRÁSOK KEZELÉSE

10-14.óra

Játékok:
A Blokus, a Pylos, a Zenix, Quoridor és az Octi játékok megtanulása és gyakorlása.
A rendelkezésre álló erőforrásaink megőrzésének fontossága.
A hosszú távú tervezés fontossága.
Az „áldozat” kifejezés megértése.