Beszámoló a „Genius” képzőművészeti műhely munkájáról

A műhelyfoglalkozást 5-6. évfolyamon hirdettük meg, a Szent László Általános Iskolában. Egy előzetes tehetségszűrés alapján 18 tanuló jelentkezett a műhelybe. Ebből 12-14 tanuló rendszeresen jár a foglalkozásokra, sajnos a többieknek valamely más programmal ütközik az időpont. A szűrés során, a műhely sajátságai miatt a gyerekeket kreativitásuk alapján tudtuk kiemelni. Azonban a képzőművészet területén néhány kiemelkedően tehetséges gyermeket sikerült megismernem. Örülök, hogy szívesen jönnek a foglalkozásokra, nagy lelkesedéssel dolgoznak a gyerekek. Néhány foglalkozás után már új barátságok is kialakultak, lassan közösséggé formálódik a kis csapat. Úgy gondolom, a közös érdeklődés erős kapcsolódási pont közöttük, bár eltérő korosztályok dolgoznak együtt. Az alkotás közben lehetőség nyílik beszélgetésekre is, a gyerekeket érintő témákban. Ennek segítségével fejleszthetünk szociális kompetenciákat is.

A műhely célja, hogy a tanórákhoz képest, kötetlenebb formában, érdekes témákat dolgozzunk fel, új anyagokat, eszközöket ismerhessenek meg a gyerekek. (olajpasztell, tus, agyag, szén…) Igyekszem a feladatok közben kreativitásukat kihasználni, fejleszteni. A műhely helyszíne lehetőséget nyújt arra is, hogy projektor segítségével az adott témához kapcsolódó műalkotásokat tekinthessünk meg.

Eredményeink:
        Vörös-szürke kerületi rajzpályázat:  
                                                                Bodor Luca 5.z díjazott
                                                                Fujita Alice 8.z különdíjas
        Kerületi komplex rajzverseny:        
                                                                Gőcze bence 6.a II. helyezett
                                                                Kis Boglárka 6.z III. helyezett
                                                                Chen Lin 7.z II.helyezett
                                                                Fujita Alice IV. helyezett.

Köszönöm, hogy a GÉNIUSZ-programnak köszönhetően lehetőség nyílik tehetséges gyerekek ilyen sokrétű fejlesztésére.